Ministrul Finantelor Publice este constient de faptul ca problema restiturii taxei auto reprezinta un subiect de interes pentru un numar extrem de mare de soferi, drept pentru care pare dispus sa incerce sa grabeasca lucrurile. Totusi, Eugen Teodorovici isi exprima regretul cu privire la situatia din acest moment, spunand ca “din pacate, astazi este o intreaga birocratie pe acest subiect”. Totodata, ministrul finantelor atrage atentia cu privire la faptul ca a facut tot ceea ce a tinut de el pana la momentul actual pentru ca lucrurile sa se rezolve cat mai repede cu putinta. In acest context, Eugen Teodorovici a tinut sa mentioneze ca le-a cerut celor de la ANAF “sa se dea peste cap” pentru a rezolva cat mai curand aceasta problema.
Eugen Teodorovici merge mai departe cu aceste declaratii si spune ca “daca va fi cazul, va sprijini chiar datul peste cap de mai multe ori ca pana la finalul lunii mai sa se plateasca toate sumele aferente acestei taxe”. In acest context, Teodorovici pare constient de faptul ca suntem deja foarte aproape de finele lunii aprilie, insa se declara optimist cu privire la ceea ce se poate face in urmatoarele saptamani in aceasta directie. In incheiere, Teodorovici a tras un nou semnal de alarma, spunand ca “pana la final trebuie sa se gaseasca orice fel de solutie” pentru a duce odata pentru totdeauna la bun sfarsit toata aceasta problema.
Asa cum este cunoscut deja la acest moment, restituirea taxelor auto se va face doar catre acei soferi care au transmis o solicitare scrisa in acest sens, inainte de data de 31 august 2018. Conform reglementarilor in vigoare, acestia isi vor primi banii inapoi chiar si in cazul in care au datorii la stat la ora actuala. Printre taxele care urmeaza sa fie restituite se regasesc taxa speciala, taxa de poluare, taxa pentru emisiile poluante si, cel mai important, timbrul de mediu.
Proprietarii de automobile s-au vazut pusi in fata obligatiei de a plati toate aceste taxe auto la prima inmatriculare. Insa, toate aceste taxe au fost eliminate in cele din urma in prima luna a anului 2017, printr-un decret semnat de Presedintele Klaus Iohannis. Decretul semnat de liderul de la Palatul Cotroceni a venit dupa ce Curtea de Justitie Europeana a Uniunii Europene a declarat ilegale toate aceste taxe.
Bineinteles, vestea eliminarii acestor taxe a fost primita cu bucurie de proprietarii de automobile, insa specialistii avertizeaza ca acest demers a venit la pachet cu mai multe dezavantaje extrem de importante. Mai exact, specialistii in domeniu sunt de parere ca decizia eliminarii acestor taxe a dus in cele din urma la imbatranirea parcului auto national, soferii fiind practic incurajati sa cumpere automobile cu o vechime destul de consistena.
Conform cifrelor prezentate in rapoartele Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, nu mai putin de trei milioane de masini din tara noastra au o vechime de peste 15 ani, ceea ce este cu adevarat ingrijorator. Conform statisticilor, numarul inmatricularilor unor asemenea vehicule a explodat in perioada 2017 - 2019, adica imediat dupa eliminarea acestor taxe.
Ultimele NOUTATI
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Plata dividende catre o persoana fizica nerezidenta: Ce obligatii fiscale are societatea din Romania
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea